Miljö – Bil

Här finner du kortare information om de olika typer av fordon vi bygger.

Typ 0, Slambil.

Typ 0 är vår enklaste byggnation för transport av olika typer av slam. Tanken byggs i rostfritt material men det går givetvis att uppgradera till syrafast. Påbyggnationen byggs utan tipp och utan hjälpram och med renslucka bak för en lägre tjänstevikt och bättre lastförmåga. Vi anpassar tankens storlek till det chassie som kunden väljer och givetvis är alltid vårat mål att kunden ska få med så mycket material som möjligt. Kunden kan givetvis anpassa påbyggnationen efter egna önskemål, med skåp, manluckor, antal fack och mycket mer. Tillsammans med kunden och våra konstruktörer gör vi vad vi kan för att få en så optimal bil som möjligt för ändamålet.

 

ECO-Styrning ™

Alla våra bilar har Eco-styrning. Läs mer om Eco-Styrning

 

Byggs oftast med Jurop PR200 Kompressor

 

Kontakta InterConsult

Mer information

Typ 1, Slambil.

Typ 1 är vår byggnation som är optimal för transport av olika typer av slam. Tanken byggs i rostfritt material men det går givetvis att uppgradera till syrafast. Påbyggnationen byggs med tipp och hjälpram och med öppningsbar bakgavel. Vi anpassar tankens storlek till det chassie som kunden väljer och givetvis är alltid vårat mål att kunden ska få med så mycket material som möjligt. Kunden kan givetvis anpassa påbyggnationen efter egna önskemål, med skåp, manluckor, antal fack och mycket mer. Tillsammans med kunden och våra konstruktörer gör vi vad vi kan för att få en så optimal bil som möjligt för ändamålet.

 

ECO-Styrning ™

Alla våra bilar har Eco-styrning. Läs mer om Eco-Styrning

 

Byggs oftast med Jurop PR200 Kompressor

 

Kontakta InterConsult

Mer information

Typ 2, Slambil med Spoltillsats.

Typ 2 är vår slambil med spoltillsats, ca 3 m3 vatten. Av vissa kallad minikombi. Här kan man välja att ha vattentanken som toppvatten (Sadeltankar ovan Slamtank) eller framvatten (Ett fack i slamtanken). Tanken byggs i rostfritt material men det går givetvis att uppgradera till syrafast. Påbyggnationen byggs med tipp och hjälpram och med öppningsbar bakgavel. Vi anpassar tankens storlek till det chassie som kunden väljer och givetvis är alltid vårat mål att kunden ska få med så mycket material som möjligt. Kunden kan givetvis anpassa påbyggnationen efter egna önskemål, med skåp, manluckor, antal fack och mycket mer. Tillsammans med kunden och våra konstruktörer gör vi vad vi kan för att få en så optimal bil som möjligt för ändamålet.

 

ECO-Styrning ™

Alla våra bilar har Eco-styrning. Läs mer om Eco-Styrning

 

Byggs oftast med Jurop PR200 Kompressor och HPP spolpump

 

Kontakta InterConsult

Mer information

Typ 3, Kombispolbil.

Typ 3 är vår stora kombispolbil med lika mycket vatten som slam. Jämnfört med typ 2 så får man även en kraftigare spolpump och spolslangar placerade i det öppningsbara bakskåpet. Vattentanken byggs utanpå slamtanken och på taket så sitter ofta en slangkasset med sugbom. Tanken byggs i rostfritt material men det går givetvis att uppgradera till syrafast. Påbyggnationen byggs med tipp och hjälpram och med öppningsbar bakgavel. Vi anpassar tankens storlek till det chassie som kunden väljer och givetvis är alltid vårat mål att kunden ska få med så mycket material som möjligt. Kunden kan givetvis anpassa påbyggnationen efter egna önskemål, med skåp, manluckor, antal fack och mycket mer. Tillsammans med kunden och våra konstruktörer gör vi vad vi kan för att få en så optimal bil som möjligt för ändamålet.

 

ECO-Styrning ™

Alla våra bilar har Eco-styrning. Läs mer om Eco-Styrning

 

Byggs oftast med Jurop PR250 Kompressor och Pratisolli Spolpump 400l/145Bar.

 

Kontakta InterConsult

Mer information